جستجوگر پیشرفته سایت



هزینه‌های سفارت کانادا و اخذ ویزا

روش ثبت نام برای دریافت ویزای کانادا

ویزای کانادا و روش­ثبت­نام برای دریافت ویزا

در حال حاضر چندین برنامه­ برای مهاجرت به کانادا در دسترس است و بسته به انگیزه و هدف، مسیر دریافت ویزای کانادا برای هر فرد، متمایز و متفاوت خواهد بود. ویزای کانادا موارد متعددی را در برمی­گیرد؛ امّا به طور کلی به دو دسته­ی اصلی تقسیم می­شود:

  • ویزای اقامت دائم کانادا (Permanent Resident Visa)
  • ویزای اقامت موقت کانادا (Temporary Resident Visa)

ثبت­نام و درخواست آنلاین ویزای کانادا و مراجعه حضوری به نمایندگی­های سفارت کانادا، دو روشی است که برای ثبت درخواست و دریافت هر یک از انواع ویزای کانادا توسط متقاضی امکان­پذیر است. توجه داشته باشید به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران، فعالیت­های این سفارت به حالت تعلیق و توقف درآمده است و شهروندان ایرانی برای دریافت ویزا این امکان را دارند تا از طریق نمایندگان قانونی یا مراجعه­ی حضوری به دفاتر نمایندگی سفارت کانادا در سایر کشورها مانند ترکیه، دبی، ارمنستان، گرجستان ، ایتالیا و ... مراحل قانونی دریافت ویزا را طی کنند و یا از طریق ثبت­نام آنلاین ویزای کانادا اقدام نمایند. وبسایت رسمی سفارت کانادا نیز برای دریافت ویزا بر ثبت­نام آنلاین تأکید دارد؛ زیرا روشی کم­هزینه است و پیگیری به­روز پرونده از این طریق، فرآیند دریافت ویزا را برای متقاضی تسهیل می­کند.

در حال حاضر ثبت نام آنلاین ویزای کانادا یکی از بهترین روش­های دریافت ویزای کانادا برای ایرانیان است. در این روش متقاضی با مراجعه به وب­سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا می­تواند فرم درخواست آنلاین ویزای کانادا را تکمیل نماید و پس از آپلود مدارک درخواستی و پرداخت هزینه­های سفارتی و با در دست داشتن نامهی انگشت­نگاری و گذرنامهی معتبر به یکی از دفاتر وابسته به سفارت کانادا مراجعه و پس از طی کردن فرآیند انگشت­نگاری و بررسی پرونده، ویزای خود را دریافت می­نماید. ثبت­نام حضوری نیز یکی از روش­های درخواست ویزای کانادا است که متقاضی با مراجعه به یکی از دفاتر VFS مراحل ثبت درخواست ویزا را طی می­کند.

اخذ ویزای کانادا با تیم متخصص بامن‌رو

هزینه انواع ویزای کانادا

وب سایت اداره مهاجرت کانادا؛ مبلغ هر نوع از ویزاهای کانادا را اعلام نموده است که برخی از پرطرفدارترین آنها در بین ایرانیان به شرح زیر میباشد:

  • ویزای تحصیلی : ۱۵۰ دلار کانادا
  • ویزای کار: ۱۵۵ دلار کانادا
  • ویزای بازدید: ۱۰۰ دلار کانادا
  • ویزای اقامت موقت: ۲۰۰ دلار کانادا

توجه: برای درخواست کلیه ویزای کانادا؛ فارغ از نوع ویزا، هزینه ۸۵ دلار برای انگشت نگاری به صورت جداگانه دریافت میشود.

مراحل ثبتنام درخواست ویزای کانادا

به طور کلی درخواست ویزای آنلاین با ایجاد یک حساب کاربری شخصی در وب­سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا و تکمیل فرم­های مربوط به آن آغاز میشود. فراموش نکنید ایجاد حساب کاربری و ثبت درخواست ویزای کانادا به صورت آنلاین، مستلزم پرداخت هزینه است که پس از واریز آنلاین هزینه­­ی ثبت­نام، یک شماره پیگیری در اختیار متقاضی قرار می­گیرد که کلیه مراحل پرونده از طریق این شماره قابل رهگیری خواهد بود. در این نوع درخواست، کلیه اطلاعات و مدارک خواسته شده باید در قسمت­های مربوط بارگذاری شوند و پس از تکمیل این مرحله و انجام انگشت­نگاری در یکی از دفاتر نمایندگی سفارت کانادا (VFS)، پرونده متقاضی وارد مرحله بررسی­های اولیه می­شود. در حال حاضر ثبت­نام آنلاین ویزای کانادا برای ایرانیان، راهی مطمئن­تر و مقرون­ به صرفه است.

توجه: تکمیل دقیق فرم­های مشخصات فردی و مشخصات خانوادگی عامل مهمی در ثبت موفقیت­آمیز درخواست ویزای شما خواهد بود. همچنین پس از ثبت­نام آنلاین ویزای کانادا، امکان اضافه نمودن مدارک به هیچ ­عنوان وجود ندارد و حساسیت افسر مهاجرت نسبت به نقص مدارک بسیار بالا است.

راهنمای مراحل ثبت­نام آنلاین که باید به درستی طی شوند:

  • ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت اداره مهاجرت کانادا
  • تکمیل فرم ثبت­نام در وب سایت اداره مهاجرت کانادا
  • تکمیل فرم­های درخواست ویزای کانادا (کلیه فرم­ها به زبان انگلیسی و فرانسه هستند).
  • پرداخت آنلاین هزینه­های مربوط به ویزای درخواستی و انگشت­نگاری
  • دریافت برگه تأیید درخواست به همراه شماره پیگیری
  • دریافت نامه انگشت­نگاری (زمان دریافت نامه انگشت­نگاری از چندساعت تا چند روز متغیّر است).
  • حضور در یکی از دفاتر نمایندگی سفارت کانادا (VFS)برای انجام امور انگشت­نگاری (که شهروندان ایرانی می­توانند به این دفاتر در یکی از کشورهای همسایه مراجعه نمایند.)
  • بررسی نهایی و اعلام موافقت با درخواست ویزا که این فرآیند از یک هفته تا سه ماه متغیّر است.
  • مراجعه مجدد به دفاتر VFS برای تحویل پاسپورت و دریافت ویزا

جمعبندی نهایی

پرداخت هزینه سفارت کانادا یکی از مراحل مهم صدور ویزای این کشور است. پرداخت هزینه وقت سفارت ویزای کانادا به صورت آنلاین و از طریق کارتهای اعتباری بینالمللی امکانپذیر است. هلدینگ گردشگری بامنرو به منظور رفاه هر چه بیشتر هموطنان عزیز؛ امکان پرداخت هزینهی سفارت کانادا را فراهم نموده است. متقاضیان گرامی میتوانند برای اطلاعات بیشتر با مشاوران بامنرو در تماس باشند.

منبع: سایت خدمات ویزای کانادا، ویزای آمریکا و ویزای شینگن | بامن‌رو

تعداد بازديد : 24
بخش نظرات

کد امنیتی رفرش